Snärjebäcken

När min bror och jag var små, var vi ihop med vår familj och pappas syskon med familjer på ett ställe som kallas snärjebäcken. Snärjebäcken är en bäck eller mindre insjö där Kalmar sportfiskklubb planterar in fisk som vem som helst som köper fiskekort får fiska i. Anledningen till att vi var där när vi var små var att pappas familj var sportfiskare och det har följt med fram till idag. Inte så att vi sportfiskar, men min bror är en flitig fiskare och någon fisktävling har han allt varit med i.

Så sagt och gjort, lillebrors förslag om att grilla å fiska i snärjebäcken blev jättetrevligt!! Mamma hade fixat god sallad, potatissallad, kalla såser, marinerat kött, köttbullespett och korvar. Därefter kaffe med bullar och kakor. Vi åt med god apptit och trots att vi inte fick någon fisk att ta med hem så var alla nöjda, vuxna OCH barn! Dit kommer iaf jag att åka fler gånger utan att det kommer att ta 25 år till nästa gång!



        
Mamma fick med oss alla på fina kort åxå, kolla HÄR!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

ja ,det var en bra dag,den får vi snart göra om

2011-06-12 @ 21:27:25
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0