Köpenhamn nästa

Körde från Kalmar 07 mot Höje Taastrup, ca 20 min utanför Köpenhamns centrum.
Regnet närvarande men vad gör väl de, nu är det semester!!

 

Väl framme bestämde vi oss för att ta oss in till city trots det regniga vädret. Först gick vi runt för att leta efter stationen eller en busshållsplats där bussen in till city kunde tänkas att gå. Efter 1 h kunde äntligen en dam förklara att stationen låg 200 m från vårt hotell. Om vi bara hade frågat innan, eller läst på skylten utanför hotellet.....Så vi tog regiontåget och steg av vid österport station och gick mot kultorvet där vi satte oss och åt på en mysig italiensk restaurang, Ristorante Pompei Italiano, med hemmagjord pasta. Underbart gott, kan jag verkligen rekomendera.

                               

Efter detta gick vi mot ströget och strosad, satte oss och tog en kaffe och en pilsner med såklart! Köpenhamn är verkligen en levande stad, med fullt av folk men med en avslappnad stil. Jag tror att jag börjar bli kär i denna stad.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0