Inte meningen att jag skulle till stranden idag....

Mamma ringer och väcker mig, vi bestämde igår att hon skulle göra det för att jag skulle vakna i tid efter vaknatt. Sagt och gjort, jag vaknar, går upp och packar fikakorgen. Kollar ut, ser att Mattes bil står hemma. Härligt tänker jag då kommer han in genom dörren straxt då! Nä ingen Matte kom in genom dörren, ringer upp honom och då är han på motorcross i Vissefjärda. -Kul, men tog du min bil?

Ja det hade han gjort och hans bilnycklar till hans bil låg i byxfickan, i Vissefjärda......
Cykeln har punka och skulle ha lagats för länge sedan, bad om hjälp senast i går men det glömde vi bort...
Inga kontanter till bussen hemma.....
Och mamma och Janne är redan på stranden inne på kattrumpan, utan bil som står på deras parkering på stensö.....

Ja ja, det verkar ändå bli moln, å kallt å alldeles alldeles.......  å vad härligt det hade varit!!

Får bli en picknick med familjen i kväll ist, kanske med en flaska vin i korgen??


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0