Sverige är ett bra land att leva i!

Tänk vad bra vi har de!

Minst 5 veckors betald semester! När man fyller 40 får man yterligare dagar och sedan ännu fler vid 50 eller något sådant.

Världens bästa föräldraförsäkring, där man och kvinna KAN dela på dagarna. Och där barnet får vara hemma minst 1 år (ja jag vet inte riktigt så länge kanske om man tar 7d/v).

  • Öppen sjukvård, sjukvårdande behandling och viss tandvård: 900 kronor
  • Läkemedel: 1 800 kronor
  • Tekniska hjälpmedel: 2 000 kronor
  • Sjukresor: 1 400 kronor
  • Maxtaxa dagis/fritidsavgift med 3% av inkomsten för barn 1, max 1140Kr, 2% barn 2, max 760,  1% barn 3, max 380Kr.

    Men är inte detta fantastiskt så säg!?

    Kan bara säga att just idag är jag glad för att vi inte betalar med för läkemedel...

    Min nya medicin, dubbel dos första gången, skulle annars ha kostat mig 21.990:- och 10.996:- varannan vecka!!

    TACK SVERIGE!! Tack till mig själv som betalar skatt!



    Kommentarer
    Postat av: teddy

    Vi har det verkligen skitbra i sverige.

    Precis som du skriver so ingor det so mycket och vi vet egentligen inte hur lyckligt skattade vi er.

    Tack for din omtanke vannen.

    kram ifron mig

    2010-09-08 @ 15:40:20
    URL: http://caitlin.blogg.se/
    Postat av: Malin

    Ja det är mycket gnäll på sjukvården MEN vi har det riktigt bra. Det glömmer folk lätt...

    Bra skrivet!

    2010-09-12 @ 18:15:33
    URL: http://mallesplace.blogspot.com

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0