I natt..

...hade jag en något konstig dröm. Vaknade med en ganska olustig känsla i kroppen. Detta är något som jag gjort till och från sedan jag var lite, haft drömmar som berört mig även när jag sedan vaknat. Har ibland svårt att släppa, att drömmen faktiskt bara är en dröm. Jag har alltid drömt mycket och oftast kommer jag även ihåg drömmarna. Kanske inte så undra på att jag fortfarande är mörkrädd....

Nattens dröm går inte riktigt beskriva men den handlade om att jag höll på att förblöda utan trauma. Var helt slut när jag vaknade av att klockan ringde....

Drömtydningen kommer från.....
BLOD
"Din energi och känsla av existens, anknytning till din familj som känslor av anslutning eller bindning, ärvt tendenser - vad vi nu kallar gener, men också ärftliga styrkor och svagheter i karaktären, samhällsomfattande liv och kraft i ditt liv, därför samband med mänsklighet , smärta eller strid, skador, dödsfall. När vi ser blod på marken eller på någon "s kläder, tyder det stor skada, smärtsamma känslor eller död. Så denna aspekt av blod i dina drömmar måste komma ihåg. I kulturer såsom makedoniska, där symboler ansågs ofta i termer av bra eller otur, företrädd ljus blod goda nyheter, mörkt blod dåliga nyheter. För kvinnor finns det uppenbarligen ett starkt samband mellan blödning och menstruationen. Därför kvinnohandel drömmar med blod, får blodet skildra vad känslor, glädje, svårigheter är förknippade med menstruation för drömmare. Då kan föreslå fertilitet och kan vara en smärtsam rengöring och svår period för att släppa det gamla. Gamla dör bort och lämnar utrymme för nya att växa. Blödning: Oftast rör känslomässiga eller psykisk skada och förlust av energi, men kan också skildra kroppsskada eller aning om det. Emotional ont kan betyda sårande kommentarer, till exempel höra att vi inte är älskade - dessa kan SAP vår motivation att leva och kan beskrivas som blod. Drömmen blod kan beteckna skador, ofta från tidigare trauma, som leder oss att förlora energi och motivation. Det kan representera våra grundläggande biologiska, evolutionära liv - alltså en koppling till allt liv, så ses som ett sakrament, den heliga vinet som länkar vårt eget liv med den universella förmåga till känslor och energi i livet. Detta skildras inte som skada utan näring, vin eller blodigt kött. Blod på händerna: Känslor av skuld över något. Kanske ni har dödat den bästa i dig själv eller dina barn på något sätt."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0