Lilla älskade unge

Solen skiner och sommaren har börjat. Igår åkte Anton till stranden med kompisarna efter skolan för sol och bad. Helt fantastiskt att vi bor så nära vattnet att det blir helt naturligt för ungarna att hänga på stranden, uppmuntras verkligen. Jag och mamma hade bestämt att vi skulle gå på bio, Sex and the City 2!! Elin var med en kopis ute och cyklade och Matte skulle komma hem i tid till ungarna eftersom jag skulle iväg. Vad händer då, som alltid när jag är iväg? Jo...

Anton slänger sig i sanden på stranden och skär upp hälen. Ledsen och lätt hysterisk (han blir yr av blod) ringer han till Matte, som ringer till mig, som sitter på bio, men mobilen på ljudlöst. Ja jag vet jag curlar så det vet inte alltid vad de ska göra när något händer. Jag vet det är mitt fel. Men när jag kommer ut från bion och ser smset och missade samtal, ringer upp, så har Matte redan varit med Anton på kalmarjouren som blivit påtittad och lagad.

Se, de kan om de vill!
Och jag kan ju tillägga att hälen sitter på samma ben som tidigare i veckan fått en trampa rakt in i smalbenet med ett stort jack till följd. Samma ben satt även i gips för mindre än ett år sedan...
Och inget badande eller crossåkande på minst en vecka för Anton..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0