Drömmar som går i uppfyllelse

Det kan hända!
Jag har sedan jag var ganska liten, så länge jag kan minnas sagt att - När jag blir stor ska jag bli barnmorska. Jag har förmodligen tjatat hål i skallen på min omgivning. Jag var inget ess i högstadiet, tyckte det var mycket roligare att stå i rökrutan och drömma om killen som ratade mig gång på gång, som jag var mer förälskad i än han var i mig. Inte så att jag inte kunde plugga, jag struntade helt enkelt att gå på lektionerna och skriva prov var inte min grej, det kunde man också hoppa över!

Med nöd och näppe började jag gymnasiet, fast besluten om att en dag nå mina mål. Men även där var det trevligare att göra annat, men fortfarande samma dröm. På gymnasiet läste jag omvårdnad och året efter studenten föddes min underbara lilla unge, Anton. Ung mamma och ingen högskolekompetens för att söka in till sjuksköterska. Men den som ger sig kan aldrig vinna! Jobbade inom vården som undersköterska, både inom akutsjukvård och äldreomsorgen. Dax att börja plugga in de ämnen som saknades för att söka till sjuksköterska kanske? Sagt och gjort men på vägen blev underbara lilla unge nr 2 till.

Ett år gick, en vän till mig började läsa upp sina ämnen som saknades till lärare. Jag blev taggad och åter igen satt man på skolbänken. Två terminer på komvux blev det. Nu flöt allt på, sökte sjuksköterskeutbildningen, kom in på första sökningen och kände att nu är jag helt rätt! Träffade många människor som inspirerat och uppmuntrat mig som människa.

Efter många år med studier och jobb så var det äntligen dax att söka till barnmorskeutbildningen.... Och jag kom in... Det var redan då helt overkligt att bara kunna kalla sig barnmorsestudent. Nu är denna utbildning avklarad och jag kan kalla mig barnmorska. Hur stort är inte detta??

Man väljer inte att slita i 4,5 år på högskolan för att sedan bli rik på sin lön, man väljer detta för att det är något som i hjärtat gör en glad och lycklig varje gång ett nytt liv tar sitt första andetag.

Lycklig, glad och stolt, ja jag är stolt äver mig själv! Så sluta ALDRIG drömma!


Kommentarer
Postat av: Malin

Bra kämpat! :)

2010-06-04 @ 22:35:42
URL: http://mallesplace.blogspot.com
Postat av: teddy

Ohhh jag blir alldeles varm i hjörta och själ när jag läser detta vännen!!! Du bevisar ju att man aldrig ska sluta drömma och hoppas och slåss för det man vill.

Grattis till barnmorskeexamen.

Ingen kan få bättre barnmorska :)

Hade lätt bokat in dig om man kunde.

stor kramis

2010-06-16 @ 18:30:59
URL: http://caitlin.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag hoppas det kan vända så för mig en dag, helst snart!

/ en förvirrad lillasyster, som behöver sin syster!

2010-06-20 @ 01:39:36
URL: http://ebbyylindahl.blogg.se/
Postat av: Lova

inspirerande blogg!

2010-06-20 @ 02:30:08
URL: http://lowah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0